28 Mart 2008 Cuma

Apple’ın IPOD’u Pazarlama Teknikleri

Apple firması, iPod ürünüyle öncelikle göze hitap ediyor. Günümüz toplumunda tüketim çok önemli bir yer tutuyor ve tüketiciler aynı özelliklere sahip, yakın fiyat aralığında olan iki ürün arasında tercih yaparken ürünün tasarımına göre karar veriyor. IPod, mp3 ve video oynatıcılar piyasasında lider konumda ve aslında bulunduğu yeri elde etmesinin belki de en önemli nedeni, bu piyasada adını dünya çapında duyuran ilk ürün olması. Apple, iPod ürününü kendi içinde çeşitlendirmiş durumda (iPod Touch, iPod shuffle, iPod 80 GB, iPod 160 GB gibi) ve bu sayede farklı gelir düzeyine sahip, birbirinden farklı tüketicilere aynı anda hitap ediyor. Böylece piyasadaki diğer alternatiflerle yarışmanın yanı sıra kendi ürünleri arasında da rekabet ilkesini uyguluyor. Apple ayrıca 8 ay – 1 yıl gibi aralıklarla yeni iPod modelleri piyasaya sürüyor. Her seferinde daha üstün teknolojik özellikler ve daha iyi bir tasarım sunuyor ve hâlihazırda bir iPod’u olanları bile bu şekilde cezbetmeyi başarıyor. Rakip firmalar aynı hızda yeni ürün tasarlayıp piyasaya süremediğinden Apple’ın iPod’u, mp3 çalar piyasasındaki liderliğini sürdürüyor. Zaten teknoloji tutkunları küçük de olsa yeni bir teknolojik eklenti, tasarımdaki incelik ve hafiflik gibi özelliklerin gelişmesi gibi nedenlerle ellerindeki ürünü sürekli daha günceliyle değiştirmek merakında olduğundan, Apple her yeni iPod’u piyasaya sürdüğünde kolaylıkla alıcı bulabiliyor. Ayrıca, Apple markası piyasaya çıkardığı diğer ürünleriyle de (iMac, iPhone, MacBook, vs.) saygınlığını artırıyor ve marka saygınlığı arttıkça tüketicilerin güveni artıyor, bu da var olan tüketicilerinin yanına yenilerini katıyor. IPod’un bir diğer özelliği ise rakiplerinden farklı olarak, Apple’in ürettiği, Windows ve Macintosh bilgisayarlarda çalışabilen çeşitli bilgisayar yazılımları ve güncellemeleriyle sürekli olarak güncel tutulması. Satışları artırmak için yaptığı reklamlar ve promosyon çalışmaları da rakipleriyle karşılaştırılamayacak kadar yüksek bir pazar payına sahip olmasını sağlayan etkenlerden sadece bir diğeri.



Hiç yorum yok: