24 Mart 2008 Pazartesi

Daha gerçekçi projeler lazım

Sosyal sorumluluk, bir çok firmanın üzerinde durduğu bir konu. Firmalar kimi zaman bizleri bile şaşırtacak sosyal sorumluluk projelerini destekliyor.

Sigara üreticilerinin (en başta Philip Morris), gençlerin sigaraya teşvik edilmemesi adına düzenlenen projelere verdikleri destek gibi. "Gençler sigara içmesin, erken yaşta sağlık problemleri yaşamasınlar" fikrine özellikle destek olunuyor. Ancak genç olmayan (kime göre genç) kişilerin potansiyel sağlık sorunları pek ilgi çekmiyor herhalde..

Bu tip projeler bana biraz sahte geliyor aslında.. Günümüz dünyasında her firma kar amacı güdüyorsa -ki gütmeli- bu projeler de ne oluyor ??

Herşeye rağmen, sosyal sorumluluk projelerini, herhangi bir ikileme sebebiyet vermeyecek şekilde gerçekleştiren firmalar da var. Özellikle alkollü içecek sektörünün bu konuda oldukça çok çalışmaları var.

Aşırı alkol tüketimi de genç-yaşlı her kesimi, sağlık sorunları açısından tehdit etmesine rağmen, üreticiler "Alkol tüketmeyin"den ziyade "Kararında için", "İçkili araç kullanmayın", "Önemli kararlarınızı alkolün etkisinde almayın" gibi sloganlara yönelmiş durumda.

Sigara üreticilerini de anlamaya çalışıyorum. Sigara ile alkollü içeceklerin yapı olarak kendine has özellikleri var, birbirlerinden farklılar... Tüketimi az bile olsa, sigaranın insan vücuduna verdiği zarar alkollü içeceklere kıyasla çok daha fazla. Sigarayı, alkollü içkiler gibi "Kararında içmek" te pek bir şey farkettirmiyor. İşte bu sebeple, sosyal sorumluluk projelerinde de sigara tüketimini caydırıcı sloganlar bulmakta oldukça zorlaşıyor

Yine de bu sebepler, yeni fikirlerin, yeni sloganların önünü kesmemeli. Bu saatten sonra sigara üreticilerin "gençlerin sigaradan uzak durması projesi"nden vazgeçmesi büyük tepkilere yol açar. O yüzden proje devam etmeli, ancak kamuoyunun ikilemde kalmasının önüne geçilmeli ve daha gerçekçi ve inandırıcı projelere hız verilmelidir.

Son olarak, bir alkollü içecek firmasının reklam çalışmasını paylaşmak istiyorum.
"Benim ürünümü az tüketin veya çok tüketin" demiyor, "İçecekseniz sorumlu davranın, en başta seçiminizi yapın" diyor. İşte sosyal sorumluluk mesajı !

Boşluğu doldurun, seçim size kalmış !






Hiç yorum yok: