16 Mayıs 2008 Cuma

Hollywood..

Hepimiz izlerken sinema filmlerinin de birer mal ve hizmet olduğunu ve pazarlanması gerektiğini unuturuz.Zaten Hollywood da kendi pazarlama tekniklerini sanatsal içeriğiyle ve diliyle öyle bütünleştirmiştir ki çoğu izleyici(müşteri)nin kafasında hepsi birbiriyle özdeşleşmiştir.
Bu deryanın içinde,izleyiciyle en iyi iletişimi kuran,yaratıcılığını en iyi şekilde aktarabilen ve izleyicilerin beklentilerini tam karşılayabilen firmalar çok fazla kar ediyorlar.
Her sektörde olduğu gibi bu sektörde de üretici(yapımcı),aracı(dağıtımcı) ve tüketici(izleyici) üçlüsü vardır.Yapımcılar finansmanı sağladıkları gibi,kadroyu,yani oyuncuları,ışıkçıları,yönetmeni,kameramanı,teknik ekibi ve benzerlerini sağlamak durumunda.Dağıtımcı da ürünü(filmi) tüketiciye(izleyici)yada satış noktalarına(film salonlarına) ulaştırmak için kopyaları hazırlamak,afişleri basmakla yükümlü.Film salonlarında ürünler tüketiciyle buluşmuş oluyor.Hollywood'ta tüm bunları biarada yürüten şirketler var.Örneğin:Columbia,Warner Bross,Walt Disney,Sony Pictures,Dreamworks.Böylelikle tüketiciyle daha yakın bir ilişki halinde bulunuyorlar.Evde film keyfi son zamanlarda çok revaçta olmasına rağmen,sanırım sinemanın o hazzından kimse hiç bir zaman vazgeçemez.Hollywood da dünyapazarına hakim bir dev olmanın keyfini sürmeye devam eder bir şekilde.
Hollywood işleri her anlamda çok iyi götürüyor.Sermayelerinin fazla olması onları avantajlı kılan bir sebep,Ayrıca film hazırlık aşamalarında yıldız aktörlerden yönetmenlere(A sınıfı filmler için)ve konulara, birçok unsur seyircinin gözünde kalıplaşmış,hayranlık uyandırmış,belli bir sadakat alabilecekleri çeşitten oluyor.Örneğin Steven Spielberg filmine gidecek bir izleyici parasını asla ve asla sokağa atacakmış hissine kapılmıyor.Filmi tutundurmak için vizyona girmeden yapılan promosyonlar,galalar,fragmanlar da potansiyel seyirci üzerinde bilinirlik yaratıyor.Ayrıca akademik bir ödül olan 'Oscar ödülü' bile bir filmin pazarlanması için kullanılıyor.Sistematik çalışan Hollywood sektörü 6yıl sonra hangi filmi vizyona çıkaracağını önceden bilir hale geldi.Filmin yapım aşamasındaTüketicileri o kadar iyi anlıyor ve aynı zamanda onları kendisiyle öyle bütünleştiriyor ki,dünyadaki izleyiciler artık Hollywood tarzı olmayan filmleri anlayamamaya ve onlara pek sıcak bakmamaya başladı.
Hollywood,filmlerini önce ABD için üreten,iç pazara sunan ve sonrasında tüm dünyaya dağıtan bir şirket olarak tıpkı Coca Cola gibi bir devdir.

Hiç yorum yok: