16 Mayıs 2008 Cuma

MANGO

1959 yılında yılında macerasına başlayan İspanyol hazır giyim markası Mango son zamanlarda kendini konumlandırmakta(özellikle Türkiye'de) zorluk mu çekiyor diye düşünmeden edemiyorum.Yıllardır ülkemizde çoğu kentli kadın Mango'dan alışveriş yapıyor.Markanın hedef kitlesinde(kentli,eğitimli,genç ve orta yaşlı kadınlar) oluşturduğu imaj gerçekten pozitif.Mango deyince akla hemen dinamizm,özgüven,renklilik,modernlik gibi imajlar geliyor.Uluslararası pazarda iyi bir yere sahip olan marka kendini konumlandırdığı bu segmentten biraz uzaklaştı gibi.Bunda özellikle birçok yerde, hatta kendi mağazasının hemen yakınlarında açtığı outletlerin payı olduğunu düşünüyorum.Bu mağazalar hedef kitlenin trend ürünleri ucuza almasını sağlarken bir yandan kendilerini ait hissetmedikleri başka bir kesimle aynı durumda ve konumda hissetmelerini sağlıyor,aynı zamanda sezonda gerçek fiyatına aldığı bir ürünü daha sonra outletlerde orada burada sürünürken,pazar yerine düşmüşçesine görmek tüketiciyi üründen soğutuyor.Markanın imajı sarsılmış oluyor.Üstelik Mango zaten sezon sonlarında kendi mağazalarında zaten yeterince ve uzun süreli indirimler yapan bir marka.Neticede,sosyo ekonomik düzeyi daha yüksek olan segment daha alçak olanla aynı ürünleri tükettiğini hissettiğinde,daha farklı markalara(örneğin Sisley,Park Bravo,Diesel)yöneliyor.Mango satışlarını arttıyor,belki toplamda daha iyi kar ediyor olabilir fakat soyut olarak kendi imajını biraz sarsmış oluyor.
Firma tüm ürünlerinde aynı kaliteyi veremiyor malesef.Dünya akımlarını takip edip ona göre üretim yapan Mango son zamanlarda Penelope Kruz gibi isimlerle çalışarak promosyonunu etkinleştirdi.Ancak bundan ziyade sıradışı tasarımcılarla birlikte çalışmaya, daha özgün ve kendini tekrarlamayan ürünleri pazara sunmaya ihtiyacı var ki tüketicilerin gözündeki ve pazardaki yerini daha çok sağlamlaştırsın.

Hiç yorum yok: