16 Mayıs 2008 Cuma

Sanal belirsizlik

Son zamanlarda televizyon dizilerinde sanal reklam uygulamaları hepimizin dikkatini çekmiştir kesin. Reklamcılıkta yeni bir boyut olarak düşünüyorum çünkü ister istez diziyi izlerken o reklamlarıdizinin bir parçası olarak algılayıp bilinç altımıza işliyor.
Bu olaya iki açıdan bakmak gerektiğine inanıyorumbirincisi reklam veren açısından bakmak gerektiği. bu tür reklamların iş veren açısından ne kadaryararlığı olduğu çok ortada. yukarda da bahsettiğim gibi direk izleyicinin bilinç altına işliyor ve reklamlar amacına ulaşıyor. Örnek vermek gerekirse kurtlar vadisinde sürekli geçen reklamlar ya da maçlarınortasın da bir anda beliren top oynayan tüpler...
Diğer açıdan yaklaştığımda ise izleyicinin aslında o reklamı orda görmek istemediğini düşünüyorum. Çünkü istemeden deolsa izleyicinin özel alanına giriyor.
Şimdi sormamız gereken soru bu reklamların paydalı olup olmadığı. İş veren açısından mı bakmalı yoksa tüketici açısından mı onu da zaman göstericek.

Hiç yorum yok: